Asenkron motorların hız, moment ve tork ayarlarını yapabilen endüstriyel cihazlardır.

Üç ana kısımdan oluşur;

*AC kaynağı DC ye çeviren doğrultucu devresi

*Kesintisiz bir DC kaynak elde etmek için DC bara

*Motora gerekli gerilim ve frekansı ayarlayan İnvertör devresi.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sorun çıkış terminalinin (motor)  invertöre bağlı olmamasından kaynaklanmaktadır. Yazılım, güvenlik önlemleri için bu şekilde proglamlandığından bu normal bir sonuçtur. Problem motorun invertöre bağlanmasıyla giderilebilir. Fakat aynı durumla motor bağlandığında da karşılaşılabilir. Güvenlik programı invertöreden üretilen çıkış akımı miktarına göre etkinleşir. Motor kapasitesi, çok küçük çıkış akımına neden olan invertöre kıyasla küçükse çıkış voltajı düşebilir. Eğer bu program kullanımı zorlaştırıyorsa ve son kullanıcılar tarafından talepler varsa lütfen bizimle iletişime geçin.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

3 telli çalışma, sinyal girişini mühürler ( sinyal düğmeye basıldıktan sonra açılsa bile kapalı  kalır) ve bir düğmeyle inverteri çalıştırmak için de kullanılır. 3 telli çalışmayı etkinleştirebilmek için devre sırasını takip etmek gereklidir. 3 telli çalışma için minimum giriş süresi (t)  1 ms’dir ve ileri ve geri işlem komutları aynı anda girilirse işlem durur.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

1-Çalıştır komutunun girildiğinden emin olun. 2- ADV grubundaki Power On Run fonksiyonunu aktive edin. 3-Lütfen çıkış kontak sinyalini kontrol edin.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Motor invertörü rölantide başlattığında hızlı başlatma işlevi rölantinin hızını tahmin eder,hesaplar ve motorun güvenli bir şekilde çalışmasına yardımcı olur. Bu işlev, kullanılan uygulamaya bağlı olarak Hızlı Başlangıç-1 ya da Hızlı Başlangıç-2’nin seçilmesiyle çalıştırma işlevi olarak kullanılabilir. Hızlı Başlangıç-1 motor rölantideyken ve tekrar başlatıldığında çalıştırma komutunun yönü aynıysa düşük hız alanında (10 Hz veya altı) kararlı çalışmaya izin veren bir işlevdir. Eğer motor rölantideyken ve tekrar başlatıldığında çalıştırma komutunun yönü ters ise , normal hız bulunamayabilir. Hızlı Başlangıç-2 işlevi motorun rölanti yönünden  ya da sürüş talimatlarından bağımsız olarak kararlı hız arama çalışmalarını gerçekleştiren bir işlevdir. Eğer motor rölanti hızı düşükse (10-15 Hz altı), olası bir dezavantaj olarak hız doğru bulunamayabilir.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

EtherCAD bağlantısında, senkronize data bağlantısı Process Data Object (PDO) aracılığla sağlanır. Proses dataları inverterden EtherCAD Master’a gönderilen TxPDO’yu ve EtherCAD Master’dan invertere gönderilen RxPDO’yu içerir. CiA402 ve LS cihaz profili gibi iki tür profil vardır. LS cihaz profili(PDO3)  ile kullanıcı COM31-COM38 ve COM51-COM58 aracılığı ile inverterin nesne sözlüğünde tanımlanan verileri rastgele eşleyebilir.CiA402 profili için kontrol kelimesi, hedef hız,statü kelimesi ve hız gerçek değeri ile sabitlenmiştir.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sensörsüz vektör kontrolü, motordan dönüş hızı geri bildirimi olmadan ancak inverter tarafından hesaplanan motorun tahmini dönüş hızı ile vektör kontrolünü gerçekleştirmeye yönelik işlemdir.V/F kontrolü ile karşılaştırıldığında, sensörsüz vektör kontrolü, daha düşük bir akım seviyesinde daha büyük tork üretebilir.Yüksek performanslı işletim için, inverter çıkışına bağlanan motorun karakteristik özelliği ölçülmelidir.Sensörsüz vektör işlemini çalıştırmadan önce parametreleri ölçmek için otomatik ayarlamayı kullanabilirsiniz(AUTOTUN). Yüksek performanslı sensörsüz vektör kontrolünü çalıştırmak için inverter ve motor kapasiteleri aynı olmalıdır. Eğer motor kapasitesi inverter kapasitesinden iki seviyeden daha fazla küçük olursa kontrol hatalı olabilir. Bu durumla karşılaşırsanız kontrol modunu V/F kontrol olarak değiştirin. Sensörsüz vektör kontrolü ile çalışırken, inverter çıkışına birden fazla motor bağlamayın.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

MMC, Çoklu Motor Kontrolü anlamına gelir ve birden fazla motoru kontrol etmek için bir inverter kullanır. Bu işlev, yetersiz akış hızı ana motora iletilemediğinde inverter pompa tesisine kurulduğunda yardımcı motordan gelen akışı güvence altına almak için kullanılır. Yalnızca HVAC için, H100 ürünü çok işlevli röle çıkış terminallerinde beş parametre öğesi içerir: beş adede kadar yardımcı motorun kullanımına izin veren bir ila beş röle çıkışı.Ana motor inverter çıkışından gelen bir güç kaynağıyla birincil PID’yi kontrol eder,pompa basınç değerlerinden geri bildirim alır ve ayarlanan frekansa göre ikincil motoru çalıştırır/durdurur. Giriş gücünü invertere yönlendirin böylece yardımcı motoru çalıştırmak için güç kaynağı olarak kullanabilirsiniz.H100 dahili sistemi, ikincil motoru çalıştırmak amacıyla motora sinyal iletmek için bir röle sinyali veren yardımcı motorun çalıştırıldığı bir dizi seriye sahiptir.Bu sırayı etkileyen parametreler arasında AP1-43: Starting Aux, AP1-49: Aux On/Off Seq, AP1-55: Auto Ch Mode bulunur.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Mekanik rezonans frekanslarından kaçınmak için frekans atlamasını kullanın.İnverter hızlanma ve yavaşlama sırasında belirli frekans aralıklarından kaçınacaktır.Çalışma frekansları önceden ayarlanmış frekans atlama bandı dahilinde ayarlanamaz. Frekans parametre ayar değeri (gerilim,akım, RS-485 iletişimi,tuş takımı ayarı vb.) frekans atlama bandı içindeyken çalışma frekansı arttırıldığında frekans,frekans bandının alt sınır değerinde korunur. Sonrasında, frekans parametre ayarı frekans atlama bandı tarafından kullanılan frekans aralığını aştığında frekans,yükselecektir.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

S: İnverter giriş çıkışı doğru tanımadığı için analog giriş çıkış sinyalinde problem var. Örnek olarak, kontrol birimi %100 giriş hızı veriyor fakat inverter sadece 57 Hz de çalışıyor. Aynı zamanda, inverter 30 Hz de çalışırken, çıkış frekansı göstergesinde sadece 29 Hz olarak görünüyor. Bu problemin herhangi bir çözümü var mı ?

C:Sahada sistem yüklendiğinde birçok beklenmedik durumla karşılaşılabilinir ve analog giriş çıkış durumu da bunlardan biri. Analogun asıl nedeni birbirine entegre edilmiş diğer cihazların mevcut sistemlerinden üretilen sinyal gürültüsüdür. Aşağıdaki yönlendirmeler, inverteri tam hız aralığında çalıştırmanın bir çözümü olabilir. İlk olarak, giriş uyuşmazlığı için, analog giriş ölçeklendirmesini değiştirmeniz gerekecektir. Yukarıdaki durumda, inverter sadece 57Hz’e kadar çalıştığı görülmektedir. Bu inverter tarafından tanınan 9.5V olacaktır. Giriş voltajı IN-05’te kontrol edilebilir. Sebep ne olursa olsun, maksimum giriş 9.5V’tur. Dolayısıyla, IN-10_V1 Voltx2’deki giriş voltajı tanıma ölçeklendirmesi 9.5 V olarak değiştirilirs, inverter yalnızca 9.5V’a kadar analog girişi alacaktır. İkinci olarak, çıktı uyuşmazlığı için, çıktı ölçeklendirmesini değiştirmeniz gerekecektir. Çıkış ölçeklendirmesi, OUT-02 & 03’te bulunan Gain ve Bias parametresi ile değiştirilebilir.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlk olarak, Ethernet seçenek kartının CNF-30 Seçenek-1 tipinde tanınıp tanınmadığını kontrol edin. İkinci olarak DRV-6’yı ayarlayın. Komut kaynağı ve DRV-7. Fieldbus’a Frekans Kaynağı. İletişim için parametre ayarları COM grubunda bulunur ve IP adresi, alt ağ giriş değerleri COM-14~15’te bulunur. IP adresi, Alt ağ maskesi ve Ağ geçiti ayarları sırasıyla COM-10~11,COM-12~13 ve COM-14~15’tedir.Ancak, ayarların on altılı olarak gönüştürülmesi gerekir. (Örneğin, IP 192.168.0.1 COM-10:C0A8 (192.168), COM-11: 0001 (0.1)).

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kaçak akım rölesi seçimi yapılırken motor kapasitesi, sürücü kapasitesi ,besmele gerilimi , motor ve sürücü arasındaki kablo uzunluğu ve kesitine bağlı olarak bu hesap değişecektir.

Aşağıdaki tablodan incelenebilir.

https://www.ls-electric.com/upload/faq/Table(0).png

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

RJ45 kablosu aracılığıyla bağlantı kurmak istiyorsanız, DriveView7’de “İletişim Hızını” 19,200 bps olarak ayarlamalısınız. Bu RJ45 bağlantısı için sabit değerdir.Modbus RTU haberleşme hızı ile ilgili parametre “S+”,”S-“ terminallerine etki eder.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

1)0~ 10V Giriş için bir frekans referansı ayarlamak için DRV grubundaki 07(Frekans referans kaynağı) kodunu 2(V1) olarak ayarlayın ve ardından Giriş Terminal grubundaki (IN) kod 06’yı 1 (bipolar) olarak ayarlayın. V1’e girdi sağlamak için harici bir kaynaktan gelen çıkış voltajını ya da VR Terminalinden gelen çıkış voltajını kullanın. Yalnızca ileri yönlü çalışmalar için 0-10V (tek kutuplu) aralığında değişen voltaj girişleri kullanın. 2)-10~10V Giriş için bir frekans referansı ayarlamak için DRV grubundaki 07(Frekans referans kaynağı) kodunu 2(V1) olarak ayarlayın ve ardından Giriş Terminal grubundaki (IN) kod 06’yı 1 (bipolar) olarak ayarlayın. V1’e girdi sağlamak için harici bir kaynaktan gelen çıkış voltajını ya da VR Terminalinden gelen çıkış voltajını kullanın. Negatif voltaj girişlerinin ters işlemlerde kullanıldığı her iki yön için -10 ile +10V (bipolar) arasında değişen voltaj girişleri kullanın.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Görüntüleme, I İnverterde yerleşik olan İnverter Tuş Takımı Ekranı ile sağlanabilir. “İzleme Ayarı 1~3” de izlemek istediğiniz erkanı ayarlayın. Örn) 1-Frekans[Hz], 2-Gerilim[V], 3-Akım[mA] Görüntüleme seçeneklerinden “11.I1 Monitör [mA]” seçtiğinizde, analog giriş değerini tuş takımı ekranından görüntüleyebilirsiniz. ( Gelişmiş keypad için)

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kullanım kılavuzundaki VFD’nin ve dv/dt filtresiz motorun maksimum kablo uzunlukları aşağıdaki tabloda listelenmiştir. (*3.7 kW’a kadar 50m 5.5 kW’ dan sonra 150m.) Ancak dv/dt filtresi kullanılırken çeşitli değişkenler dikkate alınmadan mesafe garanti edilemez. İzin verilen mesafe güç ve kablolama ortamına,filtrelerin performansına  ve motorun durumuna göre değişebilir. Garantisi olmasa da, Kore’de 110kW üzerinden büyük kapasiteye sahip bir sürücü ile en düşük taşıyıcı frekansında 300 metre içinde kablolama yaptığımız bir durum da söz konusudur.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

iS7’de iki adet hızlı başlangıç modu vardır. “Hızlı Başlangıç-1” daha yüksek tepki süresinde hızı yakalar ve PI kazanç değerlerinde daha az duyarlıdır. “Hızlı Başlangıç-2” ise yönü tanıyabilir ve düşük hız alanında daha yüksek doğruluğa sahiptir. Ters yönde çalışmayı önlemek için “Hızlı Başlangıç-2”yi kullanın.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

M100 durumunda “İşlem Grubu” dışında parametre grupları gizlenir. Tüm grupları etkinleştirirseniz, “İşlem Grubu”ndaki [OGr] parametresini “1” olarak ayarlamanız gereklidir. Sonrasında diğer grup Keypad üzerinde görüntülenecektir.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Lütfen iS7 dijital yükleyiciyi kullanarak kopyalama ve geçmiş özelliğini uygularken aşağıdaki iki yöntemi bulun. 1)Fieldbus iletişimi olmayan sistem Kontrol paneli herhangi bir fieldbus iletişimi olmayan bir sistem olduğunda,parametreleri CPU’dan okumak için CNF-46 ve yeni bir sürücüye yazmak için CNF-47 kullanmak doğrudur. Okuma,CPU’dan tuş takımına kopyalamak ve yazmak ise, ayarları mevcut inverterden yeni bir invertere yapıştırmaktır. 2) Fieldbus iletişimi kullanan sistem(CC-link,CANopen,Profibus-DP gibi seçenekler) İnvertere bir seçenek kartı bağlandığında, tuş takımı aracılığıyla yapılan tüm ayarlar girilir ve seçenek kartı CPU’na kaydedilir. Bu nedenle her zaman bir Comm üzerinden geçilmesi tavsiye edilir. Fieldbus ayarlarını inverterin ana kontrol kartına uygulamak için COM-94 kullanarak güncelleme işlemidir. Ek olarak ayarları kopyalayıp tuş takımına yapıştırırken aşağıdaki adımları izleyin: 1) CNF-48=Parametre Kaydetme: Bu işlem iletişim grubu ayarlarını ana kontrol panosuna kaydeder. 2) CNF-46= Parametre Okuma ve CNF-47=Parametre Yazma: Fieldbus olmayan seçenek türü ile birebir aynı süreçtir. 3) COM-94= Comm. Güncelleme: Kopyalanmış iletişim ayarlarını yeni invertere uygular.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Güvenlik işlevi, motor sürücü sisteminde olabilecek acil bir durumda sistemi durdurmak için kullanılan elektronik bir sistemdir. Bu işlev, sistemin beklenmedik bir şekilde çalışmasının sonlandırılmasına izin verir. Bu fonksiyon  EN60204-1 durdurma kategorisi 0’a uygun olarak çalışır. SA,SB veya SC terminallerinde herhangi bir uç bağlantısı ayrıldığında, güvenlik işlevi motoru durdurmak için anında çıkış akımını kapatır. (Röle sisteme dahil değildir.)

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

[Analog çıkış ögesi seçimi]’nin “0” olması, yani [Çıkış frekansı] olması durumunda, “10V” analog çıkış voltajı maksimum frekanstır (F21). [Analog çıkış ögesi seçimi], [Çıkış akımı] anlamına gelen “1” olarak ayarlandığında, 10V Inverter nominal akımının %150’si olacaktır. [Analog çıkış ögesi seçimi],[Çıkış voltajı] anlamına gelen “2” olarak ayarlandığında, 10V 200 V tipi İnverterdeki çıkış voltajının 282Vac ve 400V tipi İnverterdeki çıkış voltajının 10V’ı 564Vac olacaktır. [Analog çıkış ögesi seçimi] “3” olarak ayarlandığında, [İnverter DC Bağlantı Gerilimi] anlamına gelir, 10V 200V tipi İnverterdeki 400Vdc DC Bağlantı gerilimi ve 400V tipi İnverterdeki 10V, 800Vdc DC Bağlantı gerilimi olacaktır.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Dikey yüklerde, çok işlevli röle ayarları çoğunlukla fren sinyallerini kontrol etmek amacıyla kullanılır. FDT-4 işlevini kullanırken röle sinyali ayarlanan frekansa göre açılır. BR kontrol işlevi ile fren sinyali kontrol edildiğinde, röle frekans ve akım koşullarına göre açılır ve kapanır konuma getirilir. BR kontrol fonksiyonu kullanılırken azalan başlangıç akımı nedeniyle daha kararlı motor kontrolüne izin verir.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

VFD’nin otomatik olarak ayarlanması, sürücünün motor kontrol algoritmasını ayarlamak amacıyla bir motorun empedansını ölçtüğü işlemdir. Ölçülen değerler farklı hızlardaki gerilimi ve akımı belirlemek için kullanılır. Sonuç olarak, bu motor yükünün daha etkili bir şekilde sürülmesine ve özellikle geri besleme olmadan çalışırken (açık çevrim) daha iyi hız düzenlemesine izin verir. Ölçülen değerler Rs,Lsigma,Ls ve Tr’den oluşur. Rs bir stator direnci, Lsigma bir sızıntı,kaçak endüktansı, Ls bir stator endüktansı,Tr ise rotor için bir zaman sabitidir.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DriveView7 “Trend” gibi ek işlevleri destekler. Trend işlevi, kullanıcının değişkenleri bir grafik halinde gözlemlemesini sağlayan monitördür. Trend işlevinde aynı anda dört farklı kanalı izleyebilirsiniz. Bu işlev aracılığıyla kullanıcı “Çıkış frekansı”,”Çıkış Akımı”,”Çıkış voltajı”,”D/I durumu”,”D/O durumu” ve benzerlerini izleyebilir.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Açıkçası, “Tork sınırı” ve “Durma önleme” benzerdir çünkü iki işlev de çıkış akımını sınırlar. Ama, farklı çalışma koşullarına sahiptirler. “Tork sınırı” tepe akımına göre çalışır ve “Durma önleme” ise akımın RMS (Ortalama Karekök) değerine göre çalışır. Tuş takımında görüntülenen mevcut değer RMS değeridir. Bu nedenle, çıkış akımı tork sınırından daha düşük seviyenin altında sınırlı görünmektedir. Tepe değeri, RMS akımının ikinin kökü ile çarpılmasıyla elde edilebilir.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

S100 tek fazlı olması durumunda, lütfen “R” ve “T” terminallerini bağlayın. Üç adet güç giriş terminali bulunmaktadır. Ama bağlamanıza gerek olmadığı için “S” terminalinde vida yoktur.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

AC/DC Diyot doğrultucu, inverterin giriş tarafında akım bozulmasına neden olabilir. Bu da sistemin verimliliğini düşüren düşük güç faktörüne neden olur. Reaktör elektrik trafosu ve elektronik cihazlar üzerinde kötü etkiler yaratan bu harmonik bozulmaları düşürebilir. Aynı zamanda AC ve DC Reaktör tesadüfi bir şekilde bir İnvertere monte edilmemelidir çünkü voltaj düşüşü meydana gelebilir.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Örnek olarak, analog girişi için V2 terminali kullanarak Genişletme I/O kullanmanız gerekir. Bu durumda, 5G-CM terminalini ve VR+-V2-5G terminallerini bağlamanız gereklidir. Çünkü Genişletme I/O harici güç kaynağına ihtiyaç duyar.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

“1) Lütfen enkoderin teknik özelliklerini ve sürücüdeki enkoder güç kaynağı değerlerini doğru ayarlayıp ayarlamadığınızı kontrol edin. 2) Lütfen enkoder kurulumunu kontrol edin. Motor ekseni hızlı döndüğü için, mekanik titreşim enkodere zarar verebilir.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

PID kontrolü durumunda, yük durumu her an değişebileceği için Atlama Frekansı işlevi kullanılamaz.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

11’den 22 kW’a kadar dahili DB ünitesi sunuyoruz. B1 ve B2 terminallerini DB direncini bağlamak için kullanabilirsiniz. Bağlantı sağlandığında kısa pim çıkarılmamalıdır. Ayrıca üniteyi enerji varken bağlamamalısınız

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kabloyu (5M’ye kadar) bağlayarak, inverteri yalnızca uzak tuş takımı ile kontrol edebilirsiniz. Aynı zamanda aynı ekran içeriklerini hem uzak tuş takımından hem de gövdenin tuş takımından izleyebilirsiniz.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

“DB direnci ile ilgili voltaj özellikleri aşağıdaki gibidir. DB direncini AÇIK duruma getiren voltaj seviyesi : 798Vdc , DB direncini KAPALI duruma getiren voltaj seviyesi : 781Vdc , Aşırı voltaj hatası meydana getiren voltaj seviyesi : 8220Vdc.”

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Vektör kontrol koşulu altında maksimum inverter çalışma frekansı 300Hz’dir. V/F kontrol modu durumunda, çıkış frekansı 400Hz’e kadar yükselir.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Motor hızı inverter ile azaltılırken, motor indüksiyon jeneratörü gibi davranır ve invertere ters yönde  voltaj gönderir.(Elektrik üretir) harici olarak takılan drenç üzerinden voltaj absorbe edilir. Böylelikle DC bara şişmez ve cihaz aşırı voltaj ile alakalı bir arızaya geçmez.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Motor tarafından üretilen güce Tork diyebiliriz. Doğrudan çizgi hareketinde, güç genel olarak N birimleriyle ifade edilir. Motorlarda güç Nm cinsinden ifade edilir.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İnverter endüksiyon motorunun ve sürücü motorunun elektrik karakteristiğini okuduğunda, inverter parametreyi kendisi ayarlar. Ardından sensörsüz vektör kontrolünü düzgün bir şekilde yürütür.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

V/F kontrol edilen AC motorlar etiket frekansından farklı bir değerde güç kaybeder.

Vektör kontrol özellikli cihazlar motorun Başlangıç frekansından sonra hep etiket tork u nu üretmek için kullanılır.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sürücü motorun tahrik verdiği sistemden bir geri besleme bilgisi almadan motorun karakteristiğine göre çektiği akım ve oluşturduğu manyetik alan etkilerinden tahmini hesaplamalar yaparak motoru sürer.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

V.V.V.F (Değişken Gerilim – Değişken Frekansı), frekansı ve gerilimi aynı anda değiştiren değişken bir frekans çevirici yoludur. INVERTER ile aynı anlamda kullanılır.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İnverter-Motor arasındaki mesafeye /50 m’ye/100m’ye/100m’den fazlasına izin verilir. Taşıyıcı frekansı / 15 kH’den (15,0) az/10 kH’den (10,0) az/5kH’den (5,0) az. İnverter motoru aşırı ısınmadan korumak için elektron-termal koruma fonksiyonuna sahiptir. Harici termik röle kurmanıza gerek yoktur. Ancak çok sayıda mortor veya çok kutuplu motoru çalıştırdığınızda motor ve inverter arasında termik röleyi (OCR) takın.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

En düşük frekans ile hareket frekansı aynı değildir. En düşük frekans motor sıcaklığı yükselen ve hareket eden tork dikkate alındığında yaklaşık 3Hz’dir. Ancak hareket frekansı gerçekte çıkış voltajı elde edebilecek bir nokta olarak yaklaşık 0.2~5Hz’dir.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

PWM (Darbe Genişlik Modülasyonu) yumuşatılmış DC gerilimini değiştirmeden, darbedeki gerilim çıkış süresini değiştirerek gerilimi değiştirir. Akım akışı olan motorların sinüs dalgası olması için çıkış darbe genişliğini sırayla dönüştüren sinüs dalgası PWM olarak adlandırılır. Düşük frekans bölgesinin küçük tork dalgası nedeniyle ana form haline gelir. PAM (Darbe Genlik Modülasyonu) DC akım genliğini değiştirir, bu nedenle küçük harmonik bileşenler ve sürüş sesi olan özelliklere sahiptir.

Comment on this FAQ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Load More

Saypro Ofisi

Atatürk Mahallesi Ertuğrul Gazi Sok. Metropol Plaza C1 Blok Kat:9 No:169
Ataşehir - İSTANBUL
+90 216 593 11 11

www.saypro.com.tr

saypro@saypro.com.tr

Bizi Takip Ediyor Musunuz?

Yeni ürünlerimizden ve kontrol sistemleri konularındaki bilgileri takip etmek için sosyal medyadan bizi takip edebilirsiniz.